Retour- en restitutiebeleid
Laatst bijgewerkt: 2-4-2025
Bij GetPurposeClothing.com doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat je tevreden bent met je aankoop. Ben je niet helemaal blij met je bestelling? Wij staan klaar om je te helpen.
Toepasselijkheid van de voorwaarden
Deze voorwaarden zijn van toepassing wanneer je een aankoop doet of hebt gedaan op de website getpurposeclothing.com en op elk aanbod dat daarmee verband houdt. Hierin staat wat wij voor jou kunnen doen en wat wij van jou verwachten.
Retourneren
Wij accepteren retourzendingen onder de volgende voorwaarden:
-
Artikelen moeten binnen 14 dagen na de leveringsdatum worden geretourneerd.
-
Producten moeten ongebruikt, ongewassen en in originele staat zijn, met alle labels eraan bevestigd.
-
De retourzending moet worden verzonden in de originele verpakking.
-
Sommige artikelen kunnen niet worden geretourneerd, zoals uitverkoopartikelen, cadeaubonnen en gepersonaliseerde of op maat gemaakte producten.
Wil je een retour aanvragen? Neem dan contact op met onze supportafdeling via sales@getpurpose.nl en vermeld je bestelgegevens.
Wat wij verwachten tijdens de bedenktijd
Tijdens de 14 dagen bedenktijd verwachten we dat je zorgvuldig met het product omgaat. Gebruik het niet op een manier die anderen niet zouden waarderen, omdat dit invloed kan hebben op het bedrag dat je terugkrijgt.
Dit herroepingsrecht is bedoeld om het product te inspecteren, net zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. Je mag bijvoorbeeld kleding passen, maar niet langdurig dragen.
Als je verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen, ben je aansprakelijk voor eventuele waardevermindering. Dit bedrag kan van de terugbetaling worden afgetrokken.
Wat je kunt verwachten na het retourneren van het product
Wanneer je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, zullen wij dit bevestigen. Als het product in goede staat is, ontvang je een terugbetaling of, indien gewenst, een vervangend product.
Als het product niet aan de overeenkomst voldoet, kan het – na overleg met ons – worden geretourneerd voor vervanging of reparatie.
Retourkosten
De kosten voor het retourneren van een product in het kader van het herroepingsrecht zijn voor eigen rekening. De verzendtarieven van PostNL zijn te vinden op: PostNL Tarieven.
Terugbetalingen
Zodra wij je retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, laten we je weten of de terugbetaling is goedgekeurd of geweigerd.
-
Goedgekeurde terugbetalingen worden binnen 14 werkdagen verwerkt via de oorspronkelijke betaalmethode.
-
Verzendkosten worden niet terugbetaald.
-
Als de retourzending wordt afgekeurd (bijv. vanwege gebruik of schade), brengen wij je hiervan op de hoogte en kunnen wij het artikel op jouw kosten terugsturen.
Ruilen
Wil je een artikel ruilen voor een andere maat of vanwege een defect? Stuur een e-mail naar sales@getpurpose.nl met je bestelnummer en het gewenste item. Als het gevraagde artikel niet op voorraad is, ontvang je een terugbetaling.
Beschadigde of verkeerde artikelen
Heb je een beschadigd of verkeerd artikel ontvangen? Neem binnen 7 dagen na ontvangst contact met ons op via sales@getpurpose.nl en stuur foto’s en je ordergegevens mee. Wij vervangen het artikel kosteloos.
Verzendkosten voor retourzendingen
-
Klanten zijn verantwoordelijk voor de retourverzendkosten, tenzij het artikel defect of verkeerd geleverd is.
-
Wij raden aan om een traceerbare verzendservice te gebruiken, aangezien wij niet verantwoordelijk zijn voor zoekgeraakte retourzendingen.
Voor vragen kun je altijd contact met ons opnemen via sales@getpurpose.nl.
Retouradres
Moet je een artikel retourneren? Stuur het dan naar het onderstaande adres. Vermeld daarbij je bestelnummer, de reden van retournering en of je een andere maat of een terugbetaling wenst. Eventuele extra details helpen ons om je retour snel te verwerken.
PURPOSE
De Dynamo 35
3821 CJ Amersfoort
Nederland
Heb je vragen of hulp nodig? Onze supportafdeling staat voor je klaar!
Bedankt voor je aankoop bij PURPOSE.

